dissabte, 3 de juliol de 2010

Paper, paper! 2a part

(continuació del post anterior)

El contrapunt a tota aquesta mena de desproposits va ser efectivament aconseguir el número de la seguretat social.

-Guten Tag, voldria un número de la seguretat social. Passaport? (tant se'm nota????). Tingui. Molt bé. Aquest és el seu número (però un paperet amb un número de 3 xifres em va fer sospitar que encara no havia aconseguit la meva missió). M'he d'esperar allà? (una espècie de vestibul com el de l'Hotel Pere III si s'hagués construït 10 anys després). Sí. Danke. Bitte. Tschüss. Tschüss.

843 (o alguna cosa així) porta 5

-Guten Tag, voldria un número de la seguretat social. Passaport? Tingui. Molt bé. Escolti, sap què, si m'ha de vincular a un número tingui el DNI que és el número que normalment utilitzo. És igual, ja em va bé el passaport, té l'Anmeldung? Ja, klar. Té algun número de la seguretat social? Bé, tinc aquest de la tarja europea sanitària. No, no, d'alemanya. No, no, acabo d'arribar dimarts. Ah, molt bé, miri aquest serà el seu número, en un parell de setmanes rebrà la carta a casa, hi ha el seu nom a la bústia. No, han de posar que la carta vagi a aquest nom. No, hi ha d'haver el seu nom a la bústia. Ah, bé, doncs res, ja li posaré. Si, millor. Danke. Bitte. Tschüss. Tschüss.

I a "otra cosa, mariposa".

Una de les coses més importants que havia de fer, com a activitat principal, era inscriurem al curs d'alemany. Però... del meu nivell, a l'agost i ofert per part de les Volkshochschule (una espècie d'escoles oficials) només n'hi ha un precisament al barri on estava.

-Guten Tag? Ningú a qui dir-li... Què voldira? Ah, guten tag, miri, voldria apuntar-me a un curs d'alemany que feu aquí. Oi... aquí no fem inscripcions, ha d'anar a l'altre centre de Charlottenburg, sap? (si, de fet si que ho sabia, però sap què, em fotia una mica de pal i he pensat que venint aquí, que és on fan el curs, ens en podriem sortir) Ah, a l'altre, molt bé, cap problema. Danke. Bitte. Tschüss. Tschüss.

Cap problema??? No podia amb la meva ànima! Així que cap a casa, a perrejar una estona!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada