dimarts, 6 de juliol de 2010

relax...


Després de les gestions fetes només arribar, la cosa ha estat aturada voluntariament per agafar una mica d'aire (bé, uns 4 dies d'aire per simplement fer el gos).

Quedar amb gent i fer algunes birres, anar amb bici, anar al super... i veure futbol!

La ciutat està plena de banderes, especialment als balcons i als cotxes, però també a les galtes els dies que juga la selecció, i amb bandaretes a les mans i una espècie de garlandes que es penjen del coll com si vinguessin d'una festa Hawaianische... Però el tema dels cotxes ratlla el frikisme extrem per dos motius: les fundes trícolors pels retrovisors (estic segur que no tots són de licra i algú el porta de ganxet) i les banderes rotllo cotxes oficials que s'engantxen a la part de dalt de la porta (i alguns són capaços de dur-ne 4, una per cada porta.
Un altre problema associat pel qual els alemanys són totalment inocents, són les molestes trompetetes vuvuzela que marquen el paisatge acustic de la ciutat quan els televisors (a cada bar de la ciutat!!!) es posen a retransmetre el partit.
Doncs bé, jo vaig faltar a la cita de la Marina per veure el partit d'alemanya contra argentina. Una vegada guanyat vaig veure la festassa que s'estaven muntant a la porta de bradenburg. Agafo la bici i hi vaig! (amb una velocitat galopant que suposa que entre que prenc la decisió i l'executo passen uns tres quart d'hora). Efectivament, hi havia hagut una festa impresionant... Bé, després del "kein fahrrad" (nen, deixa la bici) vaig arribar-me fins a la pantalla final on quedaven 4 gats... i me'n vaig tornar cap a casa esperant la victoria d'espanya...



El dimecres no m'ho perdo!!! No sé perquè, els alemanys que conec mai volen anar a celebrar coses a la porta de bradenburg.
-Tu estàs tonto o què? si allò és molt agobiant!
-Hi tinc un interès antropològic, social i cultural.
-Doncs que hi vagi el teu interès i no m'ho demanis a mi.

Afortunament un dels altres manresans que estem per aquí sembla que comparteix aquest interès i que té ganes d'animar a alemanya per tal que guanya altra vegada. De fet... en el meu cas és nomes per la festa. La veritat és que, parlant amb un italià, analitzavem com el sentiment nacional alemany està a flor de pell amb aquest tema del mundial. "En andalucia está igual de banderas", em va deixar anar el meu bon amic Manolo quan li mostrava el meu xoc per veure la invasió de bandreretes. Després vaig pensar en catalunya i en la meva estimada frase "qui estigui lliure de culpa...".

3 comentaris:

  1. Hola !!!!! qui diria que el David aniria a una plaça abarrotada de gent devant una pantalla gegant per veure un partit de futbol !!!!!!!!!!!!!

    Aixxx la gent es fa grant o la contaminació a Berlin es pitjor del que diuen....

    En fi estimat David, sento molt dir t'he que el teu interés antropològic de les celebracions haurá d'esperar a que guanyin el proxim concurs de beure cervesa en massa, o quelcom de similar ja que demà, perdran i quedarán eliminats .... oooohhh

    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Hola !!!!! qui diria que el David aniria a una plaça abarrotada de gent devant una pantalla gegant per veure un partit de futbol !!!!!!!!!!!!!

    Aixxx la gent es fa grant o la contaminació a Berlin es pitjor del que diuen....

    En fi estimat David, sento molt dir t'he que el teu interés antropològic de les celebracions haurá d'esperar a que guanyin el proxim concurs de beure cervesa en massa, o quelcom de similar ja que demà, perdran i quedarán eliminats .... oooohhh

    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Al final no vaig anar a la porta de bradenburg. Vaig estar en un bar molt aprop de casa, però també tot ben ple de gent ;D
    I de fet, allà em van parlar de com d'alcohòlica és l'oktober fest de munich: simplement un concurs de veure cervesa en massa! Potser m'hi arribo, és a finals de setembre (?).

    Però si, el meu interès antropològic s'ha hagut d'acontentar amb un esdeveniment més modest...

    una abraçada!!!

    ResponElimina