dimarts, 17 d’agost de 2010

megaresum d'un mes


He sigut més inconstant del que em pensava... M'he passat un mes sense dir res, però fent moltes coses. Com que entre les moltes mancances que tinc hi compto la meva memòria, vaig apuntant cada tant en quant el que he fet cada dia a la meva agenda (la de paper).
Us en faig un resum pseudocaòtic després d'acabar la història de l'Agentur für arbeit.

He de confessar que la Marina tenia raó quan em deia: però creus que et trobaran feina? ingenu...
M'havien posat les dues entrevistes al mateix dia, primer la dels calés, després la de buscar feina.

-Guten tag, guten tag. Vosté ha treballat mai a alemanya? em sembla que es pot veure perfectament en el meu cv, és a dir, no. Ah, doncs així no té dret a cobrar l'arbeitslosgeld I. I HE HAGUT DE VENIR 3 VEGADES PER AIXÒ???? SI DES DEL 1R DIA QUE HO SABEN! (això només pensat). Però si no cobra res pot anar al Job Center a demanar l'arbeitslosfgeld II (una espècie de pasta que et donen per pagar el pis, els consums i la manutenció), aquest és el carrer. (exàctament davant del 1r lloc on vaig anar i on em van enviar a l'altra punta de la ciutat on ara m'enviaven altra vegada).
Sap què (pensament) ho deixarem córrer.

-Guten tag, guten tag. Vostè vol ser actor? Home, si em troben els bolos, però sóc molt conscient que amb el meu nivell d'alemany no hi puc aspirar (bé, actor no, però alguna cosa para teatral estaria bé). blablabla. perdoni? blablabla. No l'entenc. blablabla. Mmm... no estic segur del què m'està dient. blablabla. ah... (npi, però m'estava posant tant nerviós que feia veure que pillava alguna cosa). blablabla aquests papers i aquesta web on hi ha les correspondències entre les titulacions a espanya i alemanya. ah... fixa't... però igualment em serà txungo treballar com a treballador juvenil aquí, no? per descomptat. i no es currarien vostès algun curs d'alemany per mi? a les volkshochschule ja estan prou bé de preu. ah... val, és a dir, res... jo havia pensat que al començament podría treballar de cambrer i després anar millorar l'idioma. ah, si, hi ha molts restaurants espanyols a berlin. home, però jo no vull treballar en un restaurant espanyol, li acabo de dir que vull aprendre l'alemany. però ha de tenir en compte que els clients són alemanys...
Sap què (pensament) ho deixarem córrer.

I la resta de coses:
-vaig a buscar la bici que té la laura perquè ha de tornar cap a barna
-vaig al llac amb la marina i amics seus i amics meus del 3 tapas (rest. espanyol on hi tinc molts colegues)
-me'n a vaig a fer una mica de turisme amb l'oriol i la seva parella (aix, ara no recordo el nom! Anna?)
-cumple del Holger al pati comunitari d'aquest, la marina i tota la colla del schliemannstr. num x (m'acompanya el peter)
-flohmarkt on em trobo el carmelo (company de classe d'alemany)
-el luis (compi també) em dóna una nevera! això és 4 dies després que tot el pis es posés dins un camió i viatgés cap a barna)
-faig un sopar tandem amb el sarif
-nem a fer un vol per riu amb els cosins italians i la marina. després fem un sopar amb aquests+peter+colegues marina
-finde a l'ostsee en un mercat medieval (platja i perreo)
-trobada de 2 manresanets (elena i david) i la martina. sopar peter.
-1a experiència en un waschsaloon (i la roba no em va quedar prou seca)
-sortida amb els compis de classe: refugi de la 2a guerra mundial i turca al biergarten
-d'espectador amb l'elena i colegues seus al torneig de matar conills (típic joc d'esplai a catalunya)
-teatre-festa a la tutenhaus-birres amb els 3 taperus
-teatre bis i sopar amb els de la companyia
-sopar amb els del cole
-cine amb el mathias
-tandem amb el thomas
-festa cumple de la johanna (?) amb els del grup de teatre
-trobada amb adriano
-tarda amb marina
-tarda amb mathias
-cumple del jörn
-turisme amb adam (i alguna nit de borratxera amb aquest i marina)

Bàsicament això... Cada punt d'aquests podría tenir molta guasa, la veritat.
els dies passen i tot i que em dóna la sensació que no faig res... vaig parlant molt alemany i vaig coneixent gent i més gent, amb ells/es el país i el què pensen... però clar, són com nosaltres, cadascú és un món XD

El divendres torno a manresa per un parell de setmanetes. Tinc ganes de veure la meva gent, tinc ganes de festa major. Però també tinc ganes de més berlin. No tot són flors i violes, però... què carai, m'ho estic passant molt bé!

De mica en mica se'm va posant el cap a berlin. Algun dia ja he començat a tenir la sensació que no sóc un turista. Ara que vinc per uns dies a catalunya sé que faré uns passos enrera i que la tornada a berlin tornarà a ser una mica altra-vegada-amb-el-cos-a-un-lloc-i-el-cap-en-un-altre.
Marxo deixant un pis i tornaré instal·lat en un altre, només per un mes. Encara no tinc clar què passarà a l'octubre amb el meu sostre i les parets. Però tot i que les coses no són tant fàcils, no em sento tirat. Hi tinc gent amb la que confio, no pateixo gaire (i bé, si em quedés tirat doncs em buscaria la vida i punt, que ja és això ;D).

Fins molt aviat!

1 comentari: